Profit

Profit Sector

 


LyondellBasell Industries
7 januari – 1 mei 2013: Interim Human Resources Business Partner (HRBP) Finance, IT, Legal, HSE & Communications Europe 
8 februari – 1 juni 2012: Interim HR Europe verandermanager
Het project: het standaardiseren en optimaliseren van de financiële processen binnen Europa d.m.v. het outsourcen van een deel van de financiële processen naar India en Hongarije en het opzetten van een Europees Finance Shared Service Center in Rotterdam. HR project consultant taken en verantwoordelijkheden:
  • werving en selectie van financiële (senior) functies d.m.v. samenwerking met consultants, w&s bureaus, uitzendbureaus en gebruikmakend van social media;
  • werving en seletie van internationaal, native speakers en expats;
  • organisatie relocation;
  • adviseren van de lijnorganisatie in: benodigde FTE, compensation & benefits, relocation, arbeidsovereenkomsten, trainingen, on-boarding, voeren selectiegesprekken etc.

 

 


Givaudan Nederland bv
Dit Zwitserse bedrijf (hoofdkantoor in Vernier, Zwitserland) is marktleider 25% in het innoveren en ontwikkelen van geur – en smaakstoffen. De organisatie telt wereldwijd 8500-9000 medewerkers. In Nederland telt de organisatie twee sites met totaal 630 medewerkers in Naarden en Barneveld. Een dynamische internationale organisatie in beweging, voertaal Engels.
7 maart – 19 april 2011: Interim projectmanager/changemanager HR (rechterhand HR Director Netherlands)
12 augustus 2010 – 25 februari 2011: Interim (senior) HR Manager International
Veranderprojecten:
  • Kwaliteitsslag en professionaliseren van de afdeling HR (met name processen en communicatie);
  • Teambuilding afdeling HR;
  • Reorganisatie afdeling Finance (van Naarden naar Hongarije);
  • Het opzetten van een introductie programma en indienst programma voor nieuwe medewerkers (inclusief expats);
  • Schrijven van het HR jaarplan en HR jaarkalender;
  • Het begeleiden van de laatste fase van de sluiting van een deel van de (geuren, FRI) fabriek;
  • Het op de achtergrond begeleiden en adviseren van de nieuwe HR Manager International.
  • Het afstoten van een deel van de organisatie (sociaal plan, vaststellingsovereenkomsten en contacten OR);
  • Het wereldwijd implementeren van SAP;
  • Het begeleiden van het senior (internationaal) lijnmanagement in alle HRM aspecten.

 


Yarden Holding bv

 

Yarden is een uitvaartorganisatie met een eigen verzekeringstak. Een klantgerichte commerciële organisatie waarin twee sterk van elkaar verschillende groep medewerkers samen moeten werken. Een regionaal georganiseerd bedrijf met 650 FTE (800 medewerkers) in dienst, met daarnaast een brede ring van flexibele medewerkers. Op het hoofdkantoor in Almere wordt de lijnorganisatie (commercieel) ondersteund in de breedste zin van het woord.

11 februari 2008 – 1 januari 2009: Interim project & beleidsadviseur P&O

1 januari 2009 – 12 juni 2009: Interim manager P&O (lid MT)

  • Leidinggeven aan 9 medewerkers;
  • P&O team op orde krijgen (o.a. 3 vacatures);
  • Grip en overzicht krijgen op het budget, SLA’s en BBSC 2009;
  • Project Profit/AFAS;
  • Sociaal Jaarverslag;
  • Medewerkerstevredenheid onderzoek;
  • GOR;
  • Herijking/reorganisatie divisie Uitvaartverzorging;
  • Reorganisatie afdeling Vastgoed & Facilitaire Zaken;
  • Reorganisatie afdeling Inkoop & Contractmanagement.

 


Lyondell Chemie Nederland BV

 

11 januari – 28 juni 2007

Interim business partner Human Resources Service Center Europa (Europese hoofdkantoor van dit wereldwijde Amerikaanse concern)

  • Alle personeelsaangelegenheden voor de afdelingen: Customer Fulfillment, Materials & Services Supply en Raw Materials & Logistics;
  • KLM Health/ARBO en de Arbo Committee;
  • Projecten: TempLabor, Attrition en Reïntegratiebureau.

 

 


T-Mobile Netherlands
15 september 2004 – 24 augustus 2005
Interim changemanager & senior recruiter
Changemanagement:
  • Het begeleiden van een cultuurverandering op het gebied van stijl van leidinggeven en de samenwerking tussen lijnmanagement en de afdeling recruitment & development;
  • Bijdrage leveren aan vormgeving en implementatie van een Competence Center.
Senior recruitment:
  • De functies binnen marketing, finance, legal en klantenservice en tijdens vakantieperiodes sales en retail, inclusief loopbaanontwikkeling, competentiemanagement en kwaliteitsbewaking dienstverlening externe partners (werving & selectie bureaus, headhunters, adviseurs, consultants).

 


Vedior Personeelsdiensten
6 november 2002 – 16 september 2003
Interim adjunct regio directeur
Operationeel en commercieel aansturen van de regio midden Nederland (120 medewerkers): 
  • De coaching van medewerkers in commerciële trajecten (met name account managers);
  • De begeleiding pop’s, formatieplaatsen, part time beleid;
  • Het begeleiden van een aantal langdurig zieken (Wet Verbetering Poortwachter);
  • Het coördineren van een aantal ontslagprocedures (Kantongerecht en CWI);
  • Het beoordelen van het huidige beoordelingssysteem;
  • Het reorganiseren van het regio secretariaat;
  • De integratie van de vestigingen van uitzendbureau Vedior van Eijk en Medical Square met die van Vedior.

 


IDEXX Europe BV
12 augustus – 1 november 2002
Interim manager Human Resources Europa
(re)Organisatie van de afdeling inclusief alle voorkomende HRM aspecten. Het Europese hoofdkantoor van dit Amerikaanse bedrijf heeft sinds de vestiging in Nederland voortdurend problemen gehad op de afdeling HRM. Vanuit dit kantoor worden alle HRM aspecten voor zowel het hoofdkantoor (senior Europees management en 80 medewerkers met name werkzaam in de logistiek en het Europese call center) als de overige Europese kantoren (60 medewerkers met name werkzaam in verkoopfuncties) verzorgd.

 


Berk Accountants en Belastingadviseurs
8 oktober 2001 – 13 februari 2002
Interim organisatieadviseur & headhunter
Het werven en selecteren van accountants, fiscalisten en bedrijfsjuristen voor de kantoren in Den Haag, Rotterdam en Leiden. Na een degelijke inventarisatie van de knelpunten kwam de noodzaak van het (her)opbouwen van een landelijk personeelsbeleid naar boven. De opdracht heeft zich met name gericht op het ondersteunen, adviseren en mede-opzetten van dit landelijk personeelsbeleid. Tegelijkertijd heb ik actief kandidaten benaderd (headhunting) voor een functie bij Berk.

 

Comments are closed.